Digital informationskväll NIU och LIU

Har du sökt NIU eller LIU till hösten? Då är du och dina vårdnadshavare välkomna på en digital inspiration- och informationskväll onsdag den 24 april klockan 18.30 på Teams!

Missade du informationsträffen?

Här kan du se informationskvällens bildspel i pdf-format. (PDF, 494 KB)

Till dig som är elev

Har du tusen frågor inför skolstarten till hösten? Du kanske redan nu funderar på: Hur ser klassindelningen ut? Går jag tillsammans med alla i min idrott? Hur ser veckoschemat ut, när tränar vi? När startar LIU och NIU upp med sin första träning? Behöver jag förbereda någonting under sommaren? Vad händer om jag blir skadad? Du har garanterat fler funderingar.

Till dig som är vårdnadshavare

Vad kan jag som vårdnadshavare tänka på för att förbereda mitt barn som ska börja på LIU eller NIU?Jag kanske har ett barn som ska flytta till elevboendet? Vad finns det för support ”runt” mitt barn som kan vara bra för mig att veta?

Om informationskvällen

Vi vill med denna kväll minska stressen, besvara frågor och förbereda er på bästa sätt inför skolstarten. Vi kommer att ha med oss enhetsrektorer från Celsiusskolan och Ellen Fries, Uppsala Gymnasieboende, idrottsläkare, ämneslärare, elever m m.

Onsdag den 24 april 2024

Kl.18:30- ca 20:00 (Möte är ”öppet” från 18:20)

Via Teams Klicka här för att delta i mötet.

Ett mer detaljerat schema kommer närmare kvällen.

Du behöver inte anmäla dig innan. Kontakta elin.bergblom@uppsala.se om du har frågor om mötet.

Välkomna till denna kväll!

Henrik Gaddefors
Verksamhetschef LIU, NIU, RIG