Lokal idrottsutbildning, LIU

Som elev på Ellen Fries gymnasium kan du kombinera dina studier med en lokal idrottsutbildning, LIU.

Om LIU

Lokal idrottsutbildning (LIU) ger dig som är aktiv idrottsutövare möjlighet att på dagtid kombinera dina studier med kurser inom din idrott. Väljer du LIU kommer du under årskurs 1, 2 och 3 läsa 200 poäng idrottskurser.

Vi samarbetar med Celsiusskolan för att kunna erbjuda LIU på Ellen Fries gymnasium.

Gymnasieprogram

Du kan kombinera en lokal idrottsutbildning, LIU med följande gymnasieprogram på Ellen Fries gymnasium:

Lärlingsutbildningar

• barn- och fritidsprogrammet
  • bygg- och anläggningsprogrammet
  • fordons- och transportprogrammet, inriktning personbil
  • försäljnings- och serviceprogrammet
  • hotell- och turismprogrammet
  • restaurang- och livsmedelsprogrammet, inriktning kök och servering

Skolförlagda utbildningar

• ekonomiprogrammet
  • försäljnings- och serviceprogrammet
  • samhällsvetenskapsprogrammet

Idrotter

Du kan välja bland sex idrotter när du studerar LIU: bandy, basket, fotboll, innebandy, ishockey och volleyboll.

Bandy

Här finner du aktuell information om ansökan, träningstider och hur det är att läsa LIU bandy.

Basket

Här finner du aktuell information om ansökan, träningstider och hur det är att läsa LIU basket.

Fotboll

Här finner du aktuell information om ansökan, träningstider och hur det är att läsa LIU flickfotboll.

Här finner du aktuell information om ansökan, träningstider och hur det är att läsa LIU pojkfotboll.

Innebandy

Här finner du aktuell information om ansökan, träningstider och hur det är att läsa LIU innebandy.

Ishockey

Här finner du aktuell information om ansökan, träningstider och hur det är att läsa LIU ishockey.

Volleyboll

Här finner du aktuell information om ansökan, träningstider och hur det är att läsa LIU volleyboll.

Ansökan till LIU

Ansökan till LIU öppnar den 15 september och stänger den 15 februari.

Kontakta oss för mer information

Elin Bergblom

Idrottskoordinator LIU, NIU