Ellen Fries nya lärare i entreprenörskap och engelska

Nu kan vi presentera Sepideh Wägner, vår nyanställda lärare i entreprenörskap och engelska.

Bild på Sepideh

Om Sepideh Wägner

Ämnen

Legitimerad lärare i samhällskunskap och engelska.

Om att undervisa

Jag tror på att skapa starka relationer med mina elever. Det är fantastiskt kul när jag upplever att mina elever litar på mig och den kunskap jag besitter, när eleverna blir inspirerade till att själva fortsätta sina lärprocesser!

Om mina ämnen

Samhällskunskap är ett ämne som är ett hopkok av många vetenskaper. Det bästa med ämnet är att du som elev arbetar med olika modeller och teorier och får en djupare förståelse för din omgivning och den tid du lever i. Detta ger dig en förankring i det samhället du lever i just nu.

Engelska är det språk i världen som du kan använda dig av i de allra flesta situationer. Vare sig du är vilse på Barcelonas gator eller om du studerar i Sydafrika så kommer du landa i att det engelska språket är din räddning. För mig är detta språk en nyckel till att vidga mina sinnen och skapa internationella referenser.

Erfarenhet

Har arbetat som lärare sedan 2012, Nominerad till Årets UF-lärare 2015, coachade fram Årets UF-företag i Uppsala län 2015, coachat fram SM-vinnare i kategorin Årets produktutveckling i UF. Stor erfarenhet inom näringslivet.

Intressen

Musik och dans.