Välkommen till oss i augusti

Du som ska börja i årskurs 1 på Ellen Fries i höst är välkommen till upprop och skolstart tisdag 20 augusti. Lunch serveras till alla elever.

Nationella program har upprop 9.00

Ska du börja på ett av programmen nedan har du upprop klockan 9.00. Kom till skolgården på Västra Strandgatan 11 så hjälper vi dig att hitta rätt inne på skolan.

• Ekonomiprogrammet
  • Försäljnings- och serviceprogrammet
  • Samhällsvetenskapsprogrammet
  • Gymnasial lärlingsutbildning för programmen
    - barn och fritid
    - bygg och anläggning
    - fordon och transport
    - försäljning och service
    - hotell och turism
    - restaurang och livsmedel

Introduktionsprogram har upprop 10.00

Om du ska börja på yrkesintroduktion (IMY) eller individuellt alternativ (IMA) har du upprop klockan 10.00. Kom till skolgården på Västra Strandgatan 11 så hjälper vi dig att hitta rätt inne på skolan.

Ny elev på årskurs 2 och 3

Du som är ny elev på årskurs 2 och 3 har redan fått information om skolstart från skolans studie- och yrkesvägledare.

Kontakt

Om du har några frågor inför uppropet kan du ringa till 018-727 98 02 eller skicka e-post till ellenfriesgymnasium@uppsala.se.

12 juni 2024