Arbeta hemifrån fram till 2 november

Alla elever ska arbeta hemifrån fram till 2 november. Undervisningen sker på Teams enligt ordinarie schema. Datumet kan justeras beroende på smittspridningsläget.

Efter folkmyndighetens beslut om skärpta råd i Uppsala så flyttar vi all undervisning till webben. Lektionerna kommer att genomföras enligt de tider som finns i schemat men eleverna ansluter via sin dator hemifrån. Efter höstlovet är lektionerna tillbaka här på skolan om vi inte får nya beslut.

Vi gör detta för att minska antalet resor i samhället och uppmanar våra elever att följa dessa rekommendationer även privat.

Åk inte buss, cykla istället, och häng inte i centrum nu under lovet. Vi är alla en del av samhället och när vi alla samarbetar kan vi klara alla utmaningar.

Gymnasiechefens beslut kan du ladda ner i denna länk. (PDF, 945 KB)

21 oktober 2020