Ellen Fries gymnasium anställer ekonomilärare

Nu kan vi presentera Ellen Fries gymnasiums nyanställda lärare – Paul Hodacs, som blir skolans ekonomilärare.

Bild på Paul

Om Paul Hodacs

Ämnen

Legitimerad lärare i företagsekonomi, samhällskunskap och entreprenörskap

Om att undervisa

Jag älskar att se elever utvecklas. Från första dagen då de kliver in i klassrummet tills de går ut. Man ska som elev känna att man har nytta av den kunskap som man får i skolan. Hårt arbete ska löna sig för mina elever.

Om mina ämnen

Företagsekonomi är ett blandning av många ämnen, psykologi, ledarskap, marknadsföring och så klart, bokföring. Det är blandningen som gör ämnet så intressant. Som företagare måste du behärska dem alla! Det är egentligen likadant med samhällskunskapen. För att kunna förklara hur samhället fungerar måste du kunna ekonomi, sociologi och statskunskap, hur politiken fungerar. Entreprenörskap handlar om hitta ett behov i samhället som du med hjälp av ett företag löser.

Erfarenhet

Arbetat som lärare sedan 2001, Årets UF-lärare 2018, coachade fram Årets UF-företag Uppsala län, 2020.

Intressen

Alpina sporter.